پیج های اینستاگرام مشهورترین بازیگران و فوتبالیست های ایرانی و خارجی

زنان و مردان مشهور ایرانی وخارجی

شرکت های ایرانی چگونه تجارت می کنند

  • ۰
  • ۰

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی یا Cyber mall اولین بار در سال 1981 به صورت فروشنده به فروشنده راه اندازی شد ، فروشگاه های اینترنتی مجموعه ای از وب سایت های تجاری در اینترنتن که در حال حاضر هزاران مورد از این وب سایت ها موجودند

.

این فروشگاه ها بهترین جایگاه برای فروش آنلاین محصولات ماست. شاید با خودتون بگید با وجود مرکز خرید های متنوع در سرتاسر جهان چه احتیاجی به وب سایت های اینترنتی برای فروش داریم؟ جواب اینه که با توجه به مشغله های کاری و کمبود فرصت برای خرید حضوری ، تمایل مردم به خرید اینترنتی و آنلاین که راحت تره بیشتر شده و روز به روز هم افزایش پیدا می کنه . حالا شما به عنوان صاحبان این نوع مشاغل و تجارت ها با راه اندازی اینگونه وب سایت ها هم مشتریان حضوری خودتون رو به خرید آنلاین تشویق کنید و هم به تعداد اونها اضافه کنید. یکی دیگه از مزایای این وب سایت ها اینه که شبانه روزی می تونید فروش داشته باشید حتی اگه در فروشگاهتون حضور نداشته باشید. سایت amazon و eBay از شناخته شده ترین  وب سایت ها در جهان هستن.

از زمانی که طراحی وب سایت به عنوان یک تکنولوژی شناخته شد ؛ بیشترین انواع وب سایتی که ایجاد شده فروشگاه های اینترنتیه.

یکی از مهمترین نکاتی که در تجارت الکترونیک باید حواسمون بهش باشه اینه که تعریف درستی از محصول یا خدماتی که میخوایم آنلاین به فروش برسونیم در اختیار افراد قرار بدیم.

 

 

 

وب سایت فروشگاه اینترنتی برای چه کسانی مناسب است؟

 

این نوع سایت ها برای هر فردی با کسب و کار کوچک تا تجارت های بزرگ مناسبه ، حتی تونیم ببینیم که بعضی افراد فقط از طریق وب سایت های اینترنتی کارشون رو شروع کردن و بعدا اقدام به ساخت فروشگاه های مربوطه کردن.

ظاهر این سایت ها بی شباهت به ویترین یک فروشگاه لوکس نیست ، به این صورت که در صفحه اصلی باید توضیحی کامل و جامع از محصولات و خدمات و گلچینی از بهترین اجناس در اختیار کاربر قرار بگیره. نحوه مدیریت این سایت ها هم باید راحت باشه که بتونیم انواع تغییرات رو اعمال کنیم مثل قیمت ها و موجودی انواع کالاها و اجناس جدید و …

 

 

 

نکاتی که باید در نظر بگیریم :

 

1- ساده و در عین حال زیبا باشه

وب سایت ها برای کاربران طراحی می شن پس مهمه که از فضای ظاهری سایت خسته نشن و درعین حال بتونن در کمترین زمان بیشترین میزان از محصولات رو ببینن. شکل و شمایل وب سایت شما باید دقیقا مثل یک فروشگاه واقعی باشه ، طراحی سایت به اندازه ای مهم باشه که انگار قفسه ها رو می چینید و همچنین بعد از انتخاب محصولات و قرار گرفتن در سبد خرید از سمت مشتری یک صورت حساب برای پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی در اختیارشون قرار بگیره.

 

2- امکان خرید و فروش راحت

مشتریان شما به صورت آنلاین خرید می کنه تا زمان کمتری رو از دست بده ، حالا اگه شما عملیات داد و ستد راحت و سریع نداشته باشید باعث نا امیدی و حذف مشتری بالقوه تجارتتون می شید. پس برای راحتی کاربران باید این امکان خرید و فروش ساده و سریع در وب سایت شما وجود داشته باشه.

 

3- سازگاری با انواع تبلت و تلفن های همراه (responsive)

الان دیگه نزدیک به 70٪ اینترنت گردی ها با اسمارت فون ها و تبلت ها انجام می شه که دلیلش هم مشخصه ؛ سهولت حمل و استفاده. پس وب سایتی که با این وسایل هوشمند سازگار باشه این مزیت رو برای ما داره که هر شخصی در هر زمان و هر نقطه ای از جهان بتونه به سایت ما دسترسی داشته باشه. این سازگاری به رتبه بندی وب سایت ما در موتورهای جستجو هم کمک می کنه.

 

4- استفاده از نماد اعتماد الکترونیک

با توجه به کلاهبرداری های فروشگاه های اینترنتی که تعدادشون هم کم نیست برای جلب اعتماد کاربران و مشتریان استفاده از این نماد مهم و ضروریه ، نماد اعتماد الکترونیک یک نشان دیجیتالی ست و از طرف وزارت صنعت و معدن به فروشگاه های اینترنتی ای که اصول مشخص شده در این وزارتخونه رو رعایت کرده باشن تعلق می گیره.

 

5- توضیح کامل برای هر محصول

در اینجا فروشنده ای وجود نداره که پاسخگوی سوال های مشتری درباره محصولات گوناگون باشه به همین دلیل حتماً تمام توضیحات مربوط به هر محصول رو به طور کامل در وب سایت بزارید.

 

6- امکان مقایسه و جستجو محصولات

امکاناتی نظیر جستجوی محصول مورد نظر ، مقایسه کالاهای مشابه با هم، نقد و بررسی و نظرهای خریداران در مورد کالاها ، فروش های ویژه روزانه و تخفیف های فصلی می تونه برای بازدیدکننده ها خیلی مهم و جالب توجه باشه.

 

7- مجوز

بیشتر از 90٪ از وب سایت های فروشگاهی موجود که در حال حاضر به فروش نجومی هم رسیدن هنوز مجوز ندارن ، شما هم برای شروع نیاز به مجوز ندارید و همون نماد اعتماد الکترونیک (گواهی نامه SSL) کافیه.

 

8- از تصدیق نامه های مشتریان استفاده کنید

در سایت می تونید قسمتی ایجاد کنید که مشتریان متن های تشکر و تمجید از محصولات یا خدمات شما رو قرار بدن ، نظرات مثبت خریدار ها روی افراد جدید و کاربرهاتون بیشتر از هر تبلیغی تاثیر داره.

 

9- Landing Page یا صفحه فرود

یکی از مهم ترین بخش های وب سایت های فروشگاهی Landing Page ها هستن ، به این معنی که وب سایت شما در ازای دریافت اطلاعات از کاربرانش مثل ایمیل یک سری هدایا در اختیارشون قرار می ده. این هدایا می تونه کوپن تخفیف ، کد های تخفیف ، محصولات موجود در فروشگاه ، فایل های صوتی یا تصویری و … باشه. این صفحه یک نوع تبادل اطلاعاته و اگر هدیه ای در قبال این اطلاعات بهشون تعلق نگیره ممکنه اصلا تمایلی به اینکه اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدن نداشته باشن.

شاید فکر کنید این که اطلاعات کاربر ها رو در اختیار داشته باشین به چه دردی می خوره و چرا باید براش هزینه کنید ؛ صفحه فرود به تنهایی کمکی به تجارت شما نمی کنه اما اگه با روش های دیگر بازاریابی اینترنتی ترکیب بشه خیلی مفیده مثلا با گرفتن ایمیل های کاربران و ترکیب شون با ایمیل مارکتینگ (ارسال ایمیل انبوه به کاربران و مشتریان قدیم و از تجارت خودتون لحظه به لحظه آگاهشون کنید ) به بهترین جواب در این نوع بازاریابی می رسید.

 

 

 

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

 

برای انجام این کار می تونید از CMS ها (سیستم های سایت ساز رایگان) مثل WordPress ، PrestaShop ، Joomla و … استفاده کنید که هزینه ای ندارن اما اگر مشکلی از لحاظ بودجه ندارین طراحی سایت رو به شرکتی که تو این زمینه تخصص داره بسپارید و بعد فقط سایت رو خودتون مدیریت کنید.
برای در نظر گرفتن امکانات وب سایت فروشگاهی خود حتما با متخصص طراحی وب مشورت نمایید. دارکوب از سال 81 تا کنون در زمینه طراحی سایت های اینترنتی فعالیت دارد و در این سال ها در حدود 2500 وب سایت طراحی نموده است که در حدود 500 وب سایت طراحی شده این شرکت فروشگاهی می باشند و تجربه فراوانی در امر طراحی سایت فروشگاهی دارد و می توانید به صورت رایگان جهت راه اندازی سایت فروشگاهی خود مشورت نمایید.

 

 

چگونه مرسولات پستی خود را رهگیری کنیم ؟

پس از ارسال هر خرید آنلاینی که از فروشگاه های اینترنتی صورت میگیرد فروشگاه وظیفه دارد که بلافاصله و در اسرع وقت خرید مشتری را توسط سیستم پستی کشور ارسال کند از آن جا که خیلی از کاربران وقتشان برایشان مهم است نیاز دارند که از وضعیت بسته خود آگاهی داشته باشند به همین منظور در این مقاله در نظر گرفتیم تا به شما آموزش دهیم که چگونه بتوانید از روند ارسال بسته خود آگاهی داشته باشید.

 

با توجه به افزایش روز افزون تکنولوژی و نفوذ اتوماسیون های خودکار در سیستم های همگانی کشور شرکت پست نیز سرویس مفیدی را راه اندازی کرده است که توسط آن کاربر میتواند در هر لحظه از وضعیت بسته خود آگاهی داشته باشد این سرویس بگونه ای طراحی شده است که شما بتوانید از وضعیت بسته خود در نقطه از کشور آگاهی داشته باشید ؛فروشگاه های آنلاین نیز موضف هستند تا بلافاصله پس از ارسال بسته خریدار کد رهگیری بسته را برای مشتری ارسال کنند تا مشتری بتواند زمان تقریبی رسیدن بسته را تخمین زده و خود را آماده رسیدن ان بکند البته یک نکته ای را نیز باید به یاد داشته باشید پس از ارسال خرید مشتری از طرف فروشگاه مورد نظر زمان رسیدن آن به مقصد تخمینی می باشد و ممکن است به دلایل مختلف کمی زود یا دیر خریدتان به دست شما برسد که این مورد به فروشگاه ارتباطی ندارد و فروشگاه تمام سعی خود را کرده است که خرید مشتری هرچه سریعتر بدست مشتری برسد.

برای رهگیری مرسوله های پستی کافی است ابتدا به وبسایت شرکت پست به آدرس Post.ir مراجعه کنید. 

پس از مراجعه به وبسایت پست کافی است بر روی گزینه رهگیری مرسولات کلیک کنید.

در صفحه باز شده و در سمت راست کد 10 یا 20 رقمی پیگیری را وارد کنید و سپس در کادر چک کد تصویر را وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی